Google Analytics är ett kraftfullt verktyg som spårar och analyserar webbplatstrafik för att möjliggöra välgrundade marknadsföringsbeslut.
Service URL: policies.google.com
_gac_
Innehåller information relaterad till användarens marknadsföringskampanjer. Dessa delas med Google AdWords / Google Ads när Google Ads and Google Analytics kontona är länkade.
90 dagar
__utma
ID används för att identifiera användare och sessioner.
2 år efter senaste aktivitet
__utmt
Används för att övervaka antalet serverförfrågningar till Google Analytics.
10 minuter
__utmb
Används för att särskilja nya sessioner och besök. Denna cookie sätts när GA.js JavaScript-biblioteket laddas och det inte finns någon befintlig __utmb-cookie. Cookien uppdateras varje gång data skickas till Google Analytics-servern.
30 minuter efter senaste aktivitet
__utmc
Används endast med äldre Urchin-versioner av Google Analytics och inte med GA.js. Den användes för att särskilja nya sessioner och besök vid slutet av en session.
Slutet av sessionen (webbläsare)
__utmz
Innehåller information om trafikkällan eller kampanjen som ledde användaren till webbplatsen. Cookien sätts när GA.js JavaScript laddas och uppdateras när data skickas till Google Analytics-servern
6 månader efter senaste aktivitet
__utmv
Innehåller anpassad information som ställts in av webbplatsutvecklaren via metoden _setCustomVar i Google Analytics. Cookien uppdateras varje gång ny data skickas till Google Analytics servern.
2 år efter senaste aktivitet
__utmx
Används för att avgöra om en användare ingår i ett A/B-test eller multivariat test.
18 månader
_ga
ID används för att identifiera användare
2 år
_gali
Används av Google Analytics för att avgöra vilka länkar på en sida som klickas
30 sekunder
_ga_
ID används för att identifiera användare.
2 år
_gid
ID används för att identifiera användare i upp till 24 timmar efter senaste aktivitet
24 timmar
_gat
Används för att övervaka antalet serverförfrågningar till Google Analytics när Google Tag Manager används.
1 minut